Strona korzysta z plików cookies. Szczegóły znajdziesz na podstronie Polityka Prywatności
Infolinia 61 850 40 00
Pogotowie energetyczne 991
ul.pdf-ul { list-style: none; } li.pdf-li { padding-left: 1.3em; }

Teczka prasowa

Enea Operator wdraża pierwszy z produktów służących poprawie elastyczności sieci

Interwencyjna Dostawa Mocy Czynnej (IDC) to pierwszy produkt Enei Operator służący poprawie elastyczności sieci. Wdrożenie IDC zwiększy potencjał zarówno systemu dystrybucyjnego jak i produkcji energii elektrycznej, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa dostaw energii elektrycznej w szczycie generacji OZE.

Na czym polega IDC?

Enea Operator we wskazanych wcześniej dniach i godzinach umożliwi Klientom zwiększenie poboru mocy czynnej ponad wartość mocy umownej, do poziomu nieprzekraczającego mocy bezpiecznej, określonej przez spółkę. Klient korzystający z produktu nie poniesie dodatkowych opłat za przekroczenie mocy, a jednocześnie będzie miał możliwość zakupu tańszej, „zielonej” energii z OZE. Wartość mocy umownej można łatwo sprawdzić nie tylko analizując umowę; znajduje się ona również w szczegółowym rozliczeniu faktury, którą każdy Odbiorca otrzymuje cyklicznie od operatora lub sprzedawcy. Zasady funkcjonowania IDC zostały określone w pkt. IV.6. IRiESD, która jest dostępna na stronie internetowej spółki.

- Jesteśmy aktywnym uczestnikiem transformacji energetycznej, dlatego też kreujemy rozwiązania dla wyzwań, jakie stawia przed nami rynek. Pierwszą z naszych propozycji jest nowy produkt w postaci Interwencyjnej Dostawy Mocy Czynnej IDC. Jest to rozwiązanie nieco odmienne od tzw. taryfy dynamicznej, jednakże ze zbieżnym celem, którym jest zagospodarowanie nadwyżek energii elektrycznej z OZE, zamiast ograniczania jej produkcji ze względów bilansowych, lub ograniczeń sieciowych – powiedziała Bogumiła Strzelecka, wiceprezes ds. infrastruktury sieciowej Enei Operator.

 

Kto może z niej skorzystać?

Oferta skierowana jest do Klientów z grup taryfowych A, B i C2, dla których moc umowna jest wyższa niż 40 kW.

- Rozpoczynamy naszą komunikację produktu od cyklu e-spotkań, na które zaprosimy Odbiorców energii elektrycznej z terenu działania naszej spółki, reprezentujących trzy grupy taryfowe. Spotkania odbędą się w formule on-line z możliwością zadawania pytań poprzez chat. Klienci z grup A, B i C2 różnią się od siebie wielkością zamówionej mocy i zużyciem energii, dlatego naszą intencją jest zbudowanie indywidualnego przekazu dopasowanego do każdej grupy naszych Klientów. O szczegółach będziemy informować na bieżąco wykorzystując różne kanały komunikacji, od strony internetowej spółki, poprzez indywidualny mailing z zaproszeniem do wzięcia udziału w spotkaniu, po media społecznościowe – powiedział Grzegorz Marciniak, dyrektor Departamentu Zarządzania Informacją Pomiarową Enei Operator.

 

Wymagania:

Najistotniejszym wymaganiem wobec Klientów z wymienionych grup taryfowych jest odpowiednio wyposażony układ pomiarowy, który posiada funkcję automatycznej rejestracji danych pomiarowych i umożliwia ich pozyskanie w trybie zdalnym.

 

Skąd informacje o prognozowanej sytuacji na sieci?

Spółka w każdy czwartek będzie publikować na swojej stronie internetowej informacje dotyczące dni i godzin, w których Klienci będą mogli korzystać z produktu IDC w kolejnym tygodniu.

 

Korzyści:

Na podstawie informacji publikowanych przez spółkę, Klient będzie mógł zadecydować, czy w zaproponowanym mu przedziale czasu może i chce pobrać więcej mocy dla prowadzonej przez siebie działalności, bez dodatkowych kosztów związanych z opłatą za przekroczenie mocy umownej i skorzystać z możliwości zakupu taniej energii produkowanej przez OZE.

Podziel się na:

zobacz także

.pimcore_block_buttons{ height: fit-content }