Strona korzysta z plików cookies. Szczegóły znajdziesz na podstronie Polityka Prywatności
Infolinia 61 850 40 00
Pogotowie energetyczne 991

Zgłaszanie naruszeń w ENEA Operator sp. z o.o.

Informacja dla Sygnalistów

ENEA Operator sp. z o.o., jako dostawca usług dystrybucji, zobowiązuje się do utrzymania najwyższych standardów etycznych i zgodności z przepisami prawa. Działalność Spółki opiera się na poszanowaniu przepisów prawa i regulacji wewnętrznych w duchu przyjętych wartości etycznych: Uczciwości, Odpowiedzialności, Bezpieczeństwa i Kompetencji, zawartych w szczególności w Kodeksie Etyki Grupy ENEA, Kodeksie Kontrahentów ENEA Operator sp. z o.o. oraz Polityce Compliance Grupy ENEA jako podstawowych regulacji wdrożonego w Spółce Systemu Compliance.

 

Elementem kultury korporacyjnej opartej na Uczciwości jest zapewnienie możliwości sygnalizowania naruszeń prawa, regulacji wewnętrznych spółek Grupy ENEA lub też działań nieetycznych. W tym celu wdrożyliśmy w ENEA Operator sp. z o.o. procedury zgłoszeń wewnętrznych zgodne z ustawą o ochronie sygnalistów oraz zaawansowany system zgłaszania naruszeń, który umożliwia pracownikom oraz innym interesariuszom poufne lub anonimowe zgłaszanie wszelkich naruszeń w dogodny dla nich sposób.

Sygnaliści mają możliwość składania do Spółki zgłoszeń o naruszeniach w formie ustnej oraz pisemnej. Zgłoszenie w formie papierowej składane jest za pomocą poczty tradycyjnej na wskazany adres korespondencyjny natomiast za pomocą systemu Whistleblower Software, zgłoszenia można dokonać pisemnie w formie elektronicznej lub ustnie poprzez pozostawienie wiadomości głosowej. Na wniosek Sygnalisty zgłoszenie ustne może być dokonane także podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o takie spotkanie.

 

Zgodnie z Ustawą o ochronie sygnalistów, od 25 grudnia 2024 r. Sygnalista będzie miał możliwość dokonania Zgłoszenia Zewnętrznego oraz Ujawnienia Publicznego w kontekście spraw wchodzących w zakres naruszenia ustawowego. Sygnalista będzie mógł dokonać zgłoszenia zewnętrznego naruszenia ustawowego bez uprzedniego dokonania w tym zakresie zgłoszenia wewnętrznego. Zgłoszenie zewnętrzne powinno zostać skierowane do Rzecznika Praw Obywatelskich albo organu publicznego.

 

Uwaga: System zgłaszania naruszeń nie służy składaniu reklamacji. Reklamacje należy kierować na adres e-mail: kontakt@operator.enea.pl lub skorzystać z pozostałych kanałów komunikacji dostępnych pod adresem: https://www.operator.enea.pl/formularz-kontaktowy

Aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa i zgodności z przepisami, korzystamy z jednego z wiodących na rynku systemów zgłaszania naruszeń - Whistleblower Software. System ten oferuje szereg funkcji, które są kluczowe dla Sygnalistów:

 

  • Poufność i anonimowość: Sygnaliści mogą zgłaszać naruszenia poufnie lub anonimowo bez ujawniania swojej tożsamości.
  • Bezpieczeństwo danych: System wykorzystuje zaawansowane technologie szyfrowania oraz inne mechanizmy ochrony prywatności, co gwarantuje pełne bezpieczeństwo danych.
  • Dwukierunkowa komunikacja: System umożliwia bezpieczną komunikację między Sygnalistą a osobami rozpatrującymi zgłoszenie, co pozwala na śledzenie statusu zgłoszenia i uzyskiwanie dodatkowych informacji także w przypadku, gdy zgłoszenie zostało dokonane w sposób anonimowy.
  • Zgłaszanie pisemne i ustne: System umożliwia zgłaszanie zarówno pisemne, jak i ustne, w celu zapewnienia dogodnej drogi dla Sygnalistów.

1. Zgłaszanie za pomocą systemu Whistleblower Software

Aby zgłosić naruszenie za pomocą systemu Whistleblower Software, prosimy o skorzystanie z poniższego linku. Proces zgłaszania jest prosty i zajmuje tylko kilka minut. Wystarczy podać przedmiot naruszenia a następnie opisać to naruszenie w sposób możliwie wyczerpujący. Każde zgłoszenie jest traktowane z najwyższą powagą i zostanie dokładnie przeanalizowane.

Link do Systemu Zgłaszania Naruszeń

 

2. Zgłaszanie w formie tradycyjnej

 

Sygnaliści mogą również zgłaszać naruszenia w formie tradycyjnej, wysyłając zgłoszenie na adres korespondencyjny ENEA Operator sp. z o.o. Prosimy o kierowanie zgłoszeń wraz z dopiskiem „ZGŁOSZENIE” do:

 

  • Komisja Compliance
    ENEA Operator sp. z o.o.
    ul. Strzeszyńska 58
    60-479 Poznań

 

 

3. Zgłaszanie osobiście

 

W trakcie bezpośredniego spotkania z członkami Komisji Compliance. Takie spotkanie jest organizowane na wniosek złożony przez zgłaszającego z wykorzystaniem jednego z kanałów zgłoszeń opisanych wyżej.

.pimcore_block_buttons{ height: fit-content }