Strona korzysta z plików cookies. Szczegóły znajdziesz na podstronie Polityka Prywatności
Infolinia 61 850 40 00
Pogotowie energetyczne 991

Zgłaszanie naruszeń w ENEA Operator sp. z o.o.

Informacja dla Sygnalistów

ENEA Operator sp. z o.o., jako dostawca usług dystrybucji, zobowiązuje się do utrzymania najwyższych standardów etycznych i zgodności z przepisami prawa. Działalność Spółki opiera się na poszanowaniu przepisów prawa i regulacji wewnętrznych w duchu przyjętych wartości etycznych: Uczciwości, Odpowiedzialności, Bezpieczeństwa i Kompetencji, zawartych w szczególności w Kodeksie Etyki Grupy ENEA, Kodeksie Kontrahentów ENEA Operator sp. z o.o. oraz Polityce Compliance Grupy ENEA jako podstawowych regulacji wdrożonego w Spółce Systemu Compliance.

 

Elementem kultury korporacyjnej opartej na Uczciwości jest zapewnienie możliwości sygnalizowania naruszeń prawa, regulacji wewnętrznych spółek Grupy ENEA lub też działań nieetycznych. W tym celu wdrożyliśmy w ENEA Operator sp. z o.o. procedury zgłoszeń wewnętrznych zgodne z ustawą o ochronie sygnalistów oraz zaawansowany system zgłaszania naruszeń, który umożliwia pracownikom oraz innym interesariuszom poufne lub anonimowe zgłaszanie wszelkich naruszeń w dogodny dla nich sposób.

 

Możliwości zgłaszania naruszeń

Sygnaliści mają możliwość składania do Spółki zgłoszeń o naruszeniach w formie ustnej oraz pisemnej w tym tradycyjnej formie papierowej za pomocą poczty na wskazane adresy korespondencyjne lub za pomocą systemu Whistleblower Software, który jest zapewniany przez zewnętrznego dostawcę. Na wniosek Sygnalisty zgłoszenie ustne może być dokonane podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o takie spotkanie.

 

Uwaga: System zgłaszania naruszeń nie służy składaniu reklamacji. Reklamacje należy kierować na adres e-mail: kontakt@operator.enea.pl lub skorzystać z pozostałych kanałów komunikacji dostępnych pod adresem: https://www.operator.enea.pl/

 

System Whistleblower Software

Aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa i zgodności z przepisami, korzystamy z jednego z wiodących na rynku systemów zgłaszania naruszeń - Whistleblower Software. System ten oferuje szereg funkcji, które są kluczowe dla sygnalistów:

 

  • Poufność i anonimowość: Sygnaliści mogą zgłaszać naruszenia poufnie lub anonimowo bez ujawniania swojej tożsamości.
  • Bezpieczeństwo danych: System wykorzystuje zaawansowane technologie szyfrowania oraz inne mechanizmy ochrony prywatności, co gwarantuje pełne bezpieczeństwo danych.
  • Dwukierunkowa komunikacja: System umożliwia bezpieczną komunikację między Sygnalistą a osobami rozpatrującymi zgłoszenie, co pozwala na śledzenie statusu zgłoszenia i uzyskiwanie dodatkowych informacji także w przypadku, gdy zgłoszenie zostało dokonane w sposób anonimowy.
  • Zgłaszanie pisemne i ustne: System umożliwia zgłaszanie zarówno pisemne, jak i ustne, w celu zapewnienia dogodnej drogi dla Sygnalistów.

 

Jak zgłosić naruszenie?

1. Zgłaszanie za pomocą systemu Whistleblower Software

Aby zgłosić naruszenie za pomocą systemu Whistleblower Software, prosimy o skorzystanie z poniższego linku. Proces zgłaszania jest prosty i zajmuje tylko kilka minut. Wystarczy podać przedmiot naruszenia a następnie opisać to naruszenie w sposób możliwie wyczerpujący. Każde zgłoszenie jest traktowane z najwyższą powagą i zostanie dokładnie przeanalizowane.

https://whistleblowersoftware.com/secure/enea-sygnalisci-EOP

 

2. Zgłaszanie w formie tradycyjnej

Sygnaliści mogą również zgłaszać naruszenia w formie tradycyjnej, wysyłając zgłoszenie na adres korespondencyjny ENEA Operator sp. z o.o. Prosimy o kierowanie zgłoszeń wraz z dopiskiem „ZGŁOSZENIE” do:

 

  • Komisja Compliance w ENEA Operator sp. z o.o.
    ENEA Operator sp. z o.o.
    ul. Strzeszyńska 58
    60-479 Poznań

 

.pimcore_block_buttons{ height: fit-content }