ENEA Operator sp. z o.o., jako dostawca usług dystrybucji, zobowiązuje się do utrzymania najwyższych standardów etycznych i zgodności z przepisami prawa. Działalność Spółki opiera się na poszanowaniu przepisów prawa i regulacji wewnętrznych w duchu przyjętych wartości etycznych: Uczciwości, Odpowiedzialności, Bezpieczeństwa i Kompetencji, zawartych w szczególności w Kodeksie Etyki Grupy ENEA, Kodeksie Kontrahentów ENEA Operator sp. z o.o. oraz Polityce Compliance Grupy ENEA jako podstawowych regulacji wdrożonego w Spółce Systemu Compliance.
Elementem kultury korporacyjnej opartej na Uczciwości jest zapewnienie możliwości sygnalizowania naruszeń prawa, regulacji wewnętrznych spółek Grupy ENEA lub też działań nieetycznych. W tym celu wdrożyliśmy w ENEA Operator sp. z o.o. procedury zgłoszeń wewnętrznych zgodne z ustawą o ochronie sygnalistów oraz zaawansowany system zgłaszania naruszeń, który umożliwia pracownikom oraz innym interesariuszom poufne lub anonimowe zgłaszanie wszelkich naruszeń w dogodny dla nich sposób.