
Zawieranie umowy
Obiekt nowo przyłączany do Enei Operator
Po złożeniu wniosku o przyłączenie instalacji odbiorczej do sieci elektroenergetycznej Enei Operator, jego zaakceptowaniu przez naszą firmę dla nowo przyłączanego obiektu należy w celu rozpoczęcia świadczenia usługi dystrybucji energii elektrycznej zawrzeć umowę:
Umowa kompleksowa, zawierajaca postanowienie umowy sprzedaży energii elektrycznej i umowy o świadczenie usług dystrybucji
Procedura:
W przypadku podjęcia decyzji o zawarciu umowy kompleksowej, prosimy o zapoznanie się z listą sprzedawców świadczących usługę kompleksową na obszarze działania Enei Operator.
Następnie należy skontaktować się ze sprzedawcą energii elektrycznej w celu zawarcia umowy. Druk wniosku można pobrać ze strony internetowej sprzedawcy lub burze obsługi Klienta.
Pliki do pobrania
Niezbędne dokumenty przy składaniu wniosku:
- aktualna kopia wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego,
- pełnomocnictwo pisemne - gdy umowę w imieniu klienta podpisuje pełnomocnik.

Umowa o świadczenie usług dystrybucji zostanie przygotowana po otrzymaniu od wybranego sprzedawcy zgłoszenia umowy sprzedaży energii elektrycznej.
Ważne:
- Termin przyłączenia instalacji odbiorczej zostanie uzgodniony po zawarciu wybranej umowy.
- Informujemy, że zarówno umowa sprzedaży energii elektrycznej oraz umowa kompleksowa wymaga zgłoszenia przez wybranego Sprzedawcę do realizacji przez Eneę Operator.
- Przypominamy, że zgodnie z zawartą Umową o przyłączenie do sieci Klient zobowiązany jest zawrzeć umowę / umowy, o których mowa powyżej w terminie nie dłuższym niż 90 dni po zrealizowaniu przez Eneę Operator prac określonych w Umowie o przyłączenie.
Obiekt istniejący w Enei Operator
Nastąpiła zmiana dotychczasowego odbiorcy. W celu rozpoczęcia świadczenia usługi dystrybucji energii elektrycznej przez nowego odbiorcę należy zawrzeć umowę:
Umowa kompleksowa, zawierajaca postanowienie umowy sprzedaży energii elektrycznej i umowy o świadczenie usług dystrybucji
Procedura:
W przypadku podjęcia decyzji o zawarciu umowy kompleksowej, prosimy o zapoznanie się z listą sprzedawców świadczących usługę kompleksową na obszarze działania Enei Operator.
Następnie należy skontaktować się ze sprzedawcą energii elektrycznej w celu zawarcia umowy. Druk wniosku można pobrać ze strony internetowej sprzedawcy lub burze obsługi Klienta.
Pliki do pobrania
Niezbędne dokumenty przy składaniu wniosku:
- aktualna kopia wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego,
- dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z obiektu,
- pełnomocnictwo pisemne - gdy umowę w imieniu klienta podpisuje pełnomocnik.

Umowa o świadczenie usług dystrybucji zostanie przygotowana po otrzymaniu od wybranego sprzedawcy zgłoszenia umowy sprzedaży energii elektrycznej.
Nastąpiła zmiana warunków przyłączenia do Enea Operator
Po złożeniu wniosku o przyłączenie instalacji odbiorczej do sieci elektroenergetycznej Enei Operator, jego zaakceptowaniu przez Spółkę oraz uregulowaniu wszelkich zobowiązań wynikających z umowy o przyłączenie do sieci Enei Operator dotyczącego obiektów, dla których nastąpiła zmiana dotychczas obowiązujących warunków przyłączenia do sieci (zmiana mocy przyłączeniowej, rozdział lub scalenie instalacji elektrycznej) należy w celu rozpoczęcia świadczenia usługi dystrybucji energii elektrycznej zgodnie z nowo przyjętymi parametrami zawrzeć umowę:
Umowa kompleksowa, zawierajaca postanowienie umowy sprzedaży energii elektrycznej i umowy o świadczenie usług dystrybucji
Procedura:
Prosimy o kontakt ze sprzedawcą w celu zawarcia stosownych zmian w obowiązującej umowie. Druk wniosku można pobrać ze strony sprzedawcy.
Pliki do pobrania
Niezbędne dokumenty przy składaniu wniosku:
- pełnomocnictwo pisemne - gdy umowę w imieniu klienta podpisuje pełnomocnik.
Umowa o świadczenie usług dystrybucji zostanie przygotowana po otrzymaniu od wybranego sprzedawcy zgłoszenia umowy sprzedaży energii elektrycznej.

Zmiana sprzedawcy
Po dokonaniu wyboru sprzedawcy energii elektrycznej, celem świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej przez Eneę Operator niezbędne jest zawarcie umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej. Umowa zostanie przygotowana po otrzymaniu od wybranego sprzedawcy energii elektrycznej zgłoszenia umowy sprzedaży energii elektrycznej.
Zgłoszenie umowy powinno być dokonane na druku wniosku - zs-tpa.
Po dokonaniu pozytywnej weryfikacji zgłoszenia umowy sprzedaży energii elektrycznej, Enea Operator przedstawi projekt umowy o świadczenie usług dystrybucji do akceptacji i podpisu.
Pliki do pobrania
Niezbędne dokumenty przy składaniu wniosku:
- aktualna kopia wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego,
- pełnomocnictwo pisemne - gdy umowę w imieniu klienta podpisuje pełnomocnik.
