Spółka Enea Operator jako dystrybutor energii działa na obszarze 58 174,13 km2, który obejmuje sześć województw:
Obszar działania Enea Operator jest podzielony na pięć Oddziałów Dystrybucji:
Zgodnie z art. 9d ust. 4 Ustawy Prawo energetyczne, Enea Operator Sp. z o.o. opracował i stosuje Program Zgodności – Program Zapewnienia Niedyskryminacyjnego Traktowania Użytkowników Systemu Dystrybucyjnego Enea Operator Sp. z o.o., którego celem jest zapewnienie równego i niedyskryminacyjnego traktowania użytkowników systemu oraz potencjalnych użytkowników systemu dystrybucyjnego.
Program Zgodności został zatwierdzony przez Prezesa URE decyzją z 30.03.2011 r. znak: DPK-7124-9(5)2011/MiKo, a ostatnia zmiana nastąpiła decyzją z 01.06.2020 r. znak: DRR.WRD.748.4.2.2019.Apo. Zmieniony Program Zgodności obowiązuje od 3 grudnia 2020 r.
Program Zgodności - Program Zapewnienia Niedyskryminacyjnego Traktowania Użytkowników Systemu Dystrybucyjnego Enea Operator Sp. z o.o.
Głównym zadaniem ENEA Operator Sp. z o.o. jest zapewnienie naszym Klientom równoprawnego dostępu do sieci elektroenergetycznej oraz ciągłych dostaw energii elektrycznej o wysokich parametrach jakościowych.
W celu zapewnienia dogodnego dostępu do usług dystrybucyjnych i tworzenia nowych warunków rozwoju rynku, na Spółkę ENEA Operator nałożono szereg obowiązków. Ich wykonywanie gwarantuje, że we właściwy sposób realizować będziemy nasze podstawowe zadania.
Najważniejszym obowiązkiem naszej spółki jest zapewnienie odbiorcom ciągłego dostępu do wysokiej jakości energii elektrycznej. Oznacza to, że jesteśmy zobligowani do pełnego dysponowania siecią: jej eksploatacji, konserwacji, ciągłej rozbudowy oraz jak najszybszego usuwania wszelkich występujących awarii. Zarządzamy też przepływem energii w sieciach dystrybucyjnych. Działamy w oparciu o zasadę równoprawnego traktowania klientów. Dbamy o rozwój i systematyczne ulepszanie naszych linii i urządzeń dystrybucyjnych w celu poprawiania jakości naszych usług.
Kolejnym obowiązkiem naszej firmy jest zakup energii elektrycznej, do pokrycia strat, powstałych podczas jej dystrybuowania. Zakup ten musi odbywać się na przejrzystych i niedyskryminacyjnych zasadach. Zobowiązani jesteśmy do planowania rozwoju sieci i w przypadku prac wymagających czasowego odłączenia odbiorców, do ich wcześniejszego informowania.
Przy realizacji wszelkiego rodzaju przedsięwzięć naszym zadaniem jest uwzględnienie popytu na energię elektryczną oraz rozwoju mocy wytwórczej przyłączonych obiektów. Pozyskiwanie, przetwarzanie i udostępnianie sprzedawcy danych, dotyczących pomiarów zużycia energii przez odbiorców, jak i wprowadzenie procedur jego zmiany jest kolejnym obowiązkiem naszej spółki. Troszczymy się również o zapewnienie bezpieczeństwa zarówno użytkownikom, jak i osobom znajdującym się w bezpośredniej okolicy elementów naszej infrastruktury.
Kodeks Dobrych Praktyk Operatorów Systemów Dystrybucyjnych jest rekomendowany do stosowania przez Polskie Towarzystwo Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej (PTPiREE).
Enea Operator brała udział w opracowaniu tego dokumentu mając na uwadze najwyższe standardy obsługi naszych Klientów. Naszym celem jest efektywna dystrybucja wysokiej jakości energii oraz umocnienie zaufania Klientów do świadczonych przez nas usług.
Kodeks Dobrych Praktyk pełni także rolę przewodnika, opisując procedurę przyłączania do sieci, świadczenia usług dystrybucyjnych oraz porusza kwestię przerw w dostawie energii elektrycznej. Ponadto dokument ten definiuje rolę Operatora Systemu Dystrybucyjnego jako uczestnika rynku energii i popularyzuje wartości, które są kluczowe dla branży energetycznej.